Höstresa till Dalsland 14/9

32 konstsugna personer var med ombord på bussen denna morgon!  Första besöket var hos allkonstnären Kerstin Ljungkvist i Dals-Rostock. Kerstin har gjort om en gammal kyrka till ateljé och bostad och besöket hos henne var en fantastisk upplevelse.

Därefter var vi hos Hjördis Klemens, som ställde ut hos Tjörns Konstförening 2011 och som alla var glada att återse. Hjördis gör konst i glada färger och motiv, och föreningen gjorde ett fint inköp till lotteriet här.

Det blev sedan en härlig lunch på vackra Baldersnäs Herrgård innan dagens sista besök hos Elisabeth Wennberg, årets stipendiat från Dalslands Konstförening. Elisabeth lämnade storstaden Stockholm för en fantastisk gård utanför Åmål, där hon inrett ladan till bostad och ateljé. Vi blev enormt förtjusta i Elisabeths konst och flera inköp gjordes, både till föreningens lotteri och privat.

Sammantaget var det en mycket lyckad och härlig dag som Anette och Barbro arrangerat och de fick mycket uppskattning för det. Nu längtar vi redan efter nästa års Konstresa!